W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego zrealizowaliśmy w naszej szkole projekt po hasłem: Językowy zawrót głowy. Zadania do wykonania były podzielone na trzy kategorie wiekowe.
Uczniowie klas IV i V stworzyli przepiękne językowe graffiti. Wyrazy musiały w sobie zawierać typowo polskie znaki (np. ą, ę, ś, ć, cz, dź, itp.). Wielu z nas jest wzrokowcami, dlatego łatwiej nam zapamiętać to, co zobaczymy, a nie usłyszymy.
[ngg src=”galleries” ids=”84″ display=”basic_slideshow” arrows=”1″] Klasy VI i VII zmierzyły się z językowymi łamańcami. Trudne do wymówienia frazy, a czasem nawet całe historyjki to doskonałe ćwiczenie dykcji. To również sposób na świetną zabawę. Zapraszamy do wysłuchania najciekawszych, naszym zdaniem, interpretacji gimnastyki językowej w wykonaniu siódmoklasistów jak również spontanicznie nagrywanych i nie zawsze udanych prób poradzenia sobie z tym zadaniem.
Natomiast aż 157 uczniów z klas ósmych i licealnych wzięło udział w konkursie online. Składał się on z 30 pytań i dotyczył zawiłości naszej ojczystej mowy. Poniżej wyniki konkursu oraz zdjęcia najlepszych ósmoklasistów.
LICEUM: I miejsce – Kirsch Luiza, II miejsce – Krakowiak Maja, III miejsce – Sypko Anna
KLASY VIII: I miejsce – Śpiewak Bartosz, II miejsce – Mikuś Wojciech, III miejsce – Siry Paulina
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.