Słowo ma moc!
Pod takim hasłem przebiegały w naszej szkole obchody Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego. Na lekcjach nauczyciele języka polskiego realizowali szkolny projekt, którego celem była zabawa słowem.
Uczniowie klas czwartych i piątych zmierzyli się z homonimami i homofonami.
Homonimy to nic innego jak wyrazy o identycznej pisowni lub wymowie. Znaczą jednak zupełnie co innego np. zamek – w drzwiach lub budowla.
Natomiast homofony to koszmar nie jednego ucznia. Są to wyrazy, które brzmią identycznie, mimo różnej pisowni i innego kontekstu/znaczenia. W czasie zajęć układano puzzle językowe i dopisywano do nich definicje.
Drugie zadanie to praca plastyczna dotycząca poznanego zagadnienia.
[ngg src=”galleries” ids=”155″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″ number_of_columns=”3″]Klasy szóste, siódma i ósme utrwaliły związki frazeologiczne, poznały ich budowę i znaczenie. Przygotowano również wystawę prac.
[ngg src=”galleries” ids=”156″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″ number_of_columns=”3″]Na podsumowanie został zorganizowany konkurs szkolny poświęcony związkom frazeologicznym.
[ngg src=”galleries” ids=”157″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″ number_of_columns=”3″]Klasy licealne również włączyły się do realizacji projektu. Frazeologizmy tematycznie związane z rycerstwem nie stanowią już dla nich żadnego problemu. Efekt końcowy – wystawa.