4 kwietnia uczniowie realizujący rozszerzenie z historii i sympatycy tegoż przedmiotu wzięli udział w drugiej części wycieczki edukacyjnej do Wrocławia. Tym razem wędrowaliśmy śladami średniowiecza i sztuki gotyckiej. Zatem na naszej trasie nie mogło zbraknąć Ostrowa Tumskiego, nazywanego przez przewodników i historyków wrocławskim Watykanem, gdzie mogliśmy podziwiać piękne gotyckie kościoły, ale także mieliśmy zajęcia z archiwistyki w Archiwum Diecezjalnym. Goszczący nas ksiądz (pracownik muzeum) pokazał nam najcenniejsze zbiory – rękopisy pochodzące z XIII w., w tym słynną Księgę Henrykowską z najstarszym zachowanym zdaniem w języku polskim. Bardzo ciekawie opowiadał o tworzeniu dokumentów zwanych dyplomami, procesie powstania ksiąg pisanych ręcznie i starodruków. Pozwolono nam dotknąć Tory pisanej na pergaminie, abyśmy mogli doświadczyć, jak niezwykły był to materiał pisarski i jak wprawnej wymagał obróbki.
Po Ostrowie Tumskim, na przykładzie Rynku, przypomnieliśmy wiadomości o lokacji średniowiecznej i o obowiązującym w tamtych czasach układzie przestrzennym miast, który i dzisiaj obecny jest w przestrzeni urbanistycznej. Zwiedziliśmy także ratusz będący pięknym zabytkiem architektury miejskiej.
Wycieczkę zakończyliśmy filmem, oczywiście o tematyce historycznej – „Strefa interesów”.